Tuesday, January 22, 2008



اعتراف میکنییییییییییییییییم




چندی پیش توسط جناب آقای باقری (ما اینیم) دعوت به اعتراف شدم .من هم با
کمال میل اعتراف می کنم:


1) سال چهارم دبستان بودم .معلم شروع به دادن کارتهای صد آفرین و هزار آفرین
وصد هزاران بارک الله و این چیزا به بچه هایی کرد که نمرات ریاضیشون خوب شده
بود .من 5/18شده بودم .به من که رسید نگاهی توام با حقارت کرد .جمله ای از
روی نارضایتی بیان کرد و آخرش گفت حالا این دفعه به تو هم میدم .با اینکه بچه
بود وباید ازگرفتن این کارت خوشحال میشدم اینقدر احساس تحقیر و خرد شدن بهم
دست داد که وقتی کارت رو گرفتم پاره کردم .(تا اینجاشومامان اینا میدونستن) بعد
هم کلاس رو ترک کردم و معلم هم تا چهار روز به من اجازه ی حضوردر کلاس درس
رو نداد فقط به شرط اینکه والدین بیان و شرایطی رو امضا کنن .من هم چون دختر
خوبی هستم و اصلا لجباز نیستم چهار روز پشت در کلاس نشستم .لحن معلم اونقدر
برام آزاردهنده بود که تا الان توی گوشم مونده.
2) سوم دبیرستان 9 روز مدرسه نرفتم .البته فقط دو روزش مریض بودم .
سرماخورده بودم .بقیشم خودمو به مریضی زدم .باید بگم که حال جسمیم خوب
بود ولی واقعا از لحاظ ذهنی خیلی آشفته و قاطی پاتی بودم.

3) سال سوم دبیرستان 5 روز صبح زنگ اول شیمی نرفتم مدرسه . پشت دستمو
قرمز کردم و چسب زدم و به معلم گفتم آزمایشگاه بودم .بیچاره فکر کنم که فکر
می کرد مریضی سختی گرفتم .به مامان اینهاهم گفتم ورزش داریم کاری نداریم

( اول: چون هیچ وقت خانوادم در مورد غیبت کردن من توی دوران مدرسه سخت
گیری نکردن باید از مامانم عذر خواهی کنم برای این دو بار سوء استفاده از رفتار
خوبش دوم:فکر نکنین شاگرد تنبلی بودم .نه .معدل دیپلمم بسیار بالاست فقط از
مدرسه بدم میاد سوم: اینو باید برای مامان اعتراف کنم :چون بارها ازم پرسید چرا
انضباطت20 نیست. تو که شاگرد او ل بودی چه کردی(البته کم هم نبودا ولی خب
توقع 20 داشتن) باید بگم سال اول دبیرستان ادای یکی از ناظم هامونو درآوردم
ایشون هم پشت سر بنده ایستاده بودند!)

4) بتی دارم که گرد گل ز سنبل سایه بان دارد
بهار عارضش خطی به خون ارغوان دارد
غبار خط بپوشانید خورشید رخش یارب
بقای جاودانش ده که حسن جاودان دارد
چو عاشق می شدم گفتم که بردم گوهر مقصود
ندانستم که این دریا چه موج خون فشان دارد


5) در این 23 سال زندگی 4 بار به صورت خیلی شدید و محکمی جا خوردم
اونقدرضربه ی اتفاقها زیاد بود که اساسی هنگ کردم .البته اتفاق آخری ضربه ی
محکمی بود که من رو بیدارکرد ولی بقیشون.... در این 23 سال 2 دفعه دیر
رسیدم .دیردیر دیر دیردیردیر دیر دیر.که خیلی هم برام گران تمام شد .خیلی زیاد
هنوزم دارم قسط های یکیشو میدم

6) سعی میکنم از کسی چیزی توی دلم نمونه ولی دو نفر هستن که وقتی حرفشون
می شه ویا احیانا می بینمشون نا خواسته با تمام وجودم ناراحت میشم .می گفتم
شاید به مرور زمان این احساس از بین بره ولی کم که نشد هیچ بیشتر هم شد .اصلا
ارزش هم ندارن که بخوام اسمشونو ببرم.

7) این مورد به قول دوستان اعتراف وبلاگی نیست .پس حالا که کسی هم خونه
نیست5 دفعه داد میزنم بلند میگم تا خیالم راحت بشه

8) یکباربسیار زیاد باعث آزرده خاطر شدن دوست صمیمیم شدم .دوستی که توی
این مدت فهمیدم بد جوری به بودنش کنار خودم عادت کردم و اگر روزی بخوایم از
هم دور بشیم....
9) عاشق کپل و پسر خاله هستم
10) برام اصلا مهم نیست بقیه در موردم چی فکر میکنن و چه نظری در مورد
زندگی من دارن .شاید تا 4-3 سال پیش برام اهمیت داشت ولی الان کار خودم رو
می کنم البته برای حرف های دیگران احترام قائلم .حرفاشون رو میشنوم و سعی
میکنم چیزایی که بدردم میخوره رو از توش در بیارم واستفاده کنم .فقط همین
برام مهم نیست چی شد که فلانی همچین فکری کرد یا اگه این کار رو بکنم اون
این فکر رو می کنه( گلناز می بینی چقدر عوض شدم یادته 3 سال پیش پای تلفن
چی بهم گفتی؟!) والبته این باعث میشه راحت باشم و اگر حرفی توی دلم هست
بزنم.

11) خصوصیت بدی دارم .تا با تمام وجود احساس نکنم کاری رو باید انجام بدم
نمیدم وهمین باعث میشه که گاهی دیربرسم وکمی عقب بمونم وموقعیت هایی رو
از دست بدم ولی اگه با تمام وجودم بخوام انجام بدم دیگه هیچ چیز نمیتونه جلومو
بگیره


کسانیکه دوست دارم حرفاشون رو بشنوم:

مامانم .گل ناز .رعنا .سپیده .سارا .شیوا .گل بهار .فرهاد .کاووس ...
بهرام بیضایی .اورینا فالاچی .ابراهیم گلستان .اپرا وینفری

13 comments:

Anonymous said...

cheshme man roshan.9 roooooooooooz narafti madrese.khosh gozasht? darzemn yadet raft darmorede morede 4rom dar pavaraghi bishtar tozih bedi.
hala begam too poste ghabli moshkel koja bood?

Anonymous said...

mishe har mahi yekbar eteraf koni? rasti adaye kodom nazem roo dar avorde boodi..sale aval khanom pezeshkiyan nazeme shoma ham bood?

Anonymous said...

khanom pezeshkiyan....yadame hamishe ba ye seke mikobid bedar... chetori too reyhan? migama in 2 bari ke dir residi taxi giret nayomad..khob ghel mikhordi mirafti zodtar miresidi:DDDD dar morede gozinehaye 7 va 4 tozihe bishtari mikhayma...agar ham fekr kardi man sedato nashnidam shenidam...hala sahar mitone bege moshkele poste ghabli az koja boode?

Anonymous said...

اعترافات مدرسه ایت جالب بود!!! یک بار دوم راهنمایی با معلم ریاضیم که عادت به تحقیر کردن و گرفتن اعتماد به نفس بچه ها داشت، پنج جلسه حرف نزدم!!!رفتارش کمی بهتر شد از اون به بعد!!! با معلم زبان سوم راهنمایی هم که همین عادت رو داشت، کل کلی کردم که لااقل دیگه جرات مسخره کردن منو نداشت!!! بعضی سال های مدرسه واقعاً زجرآور بود!!!

Anonymous said...

bahram beizaeee???!

Anonymous said...

reihane in safeye commmentato dorost kon...ya baz nemishe ya koli tol mikeshe ya.......!

Anonymous said...

bale doroste marziye jan,bazi salhaye madrese vaghean zajr avar boodan nemidoni man cheghadr khaterye bad az sale 4 dabestanam va moalemesh daram...vali alan ke yadesh miyoftam migam khob kardam on moghe oon karo kardam.age nemikardam delam khonak nemishod:DDD moalemaha be khosos dar maghtaee dabestan beyad kheili kheili zarif raftar konan...
Dr javabe baghiye dostan: khanome pezeshkiyan!!! va ...: bale bahram beizaee.dost daram ye rooz paye harfash va sohbatash beshinam ..ke fekr nemikonam aslan pish biyad...

Anonymous said...

migam kopol ham asheghe tooe...ey badjens pass Hashiro mishone chi? be in zodi yadet raft....dar zemn:BOty darYYYYYYYYYYYYYYY ke garde gol ze sonbol sayeban daraDDDDDDD???????????????ehemmmmm!

Rana said...

salamon alaikom va rahmatolah, uhuuuuuuuuuum,baleh. khoobid shoma?bande khaili mostafiz shodam, ke esme khodamo oon payin dar kenar afrade barjasteyi hamcjon golnaz, farhad va golbahar didam, vaghean be khodam eftekhar kardam! alan darhali ke say mikonam darpooste khodam ja sham be in fekr mikonam ke hatman ta akhare hafte biyam khoonatoon ta yek eterafe daste jamee 2tayi konim, baleh.dar panahe haghtala va baghiyeh bashid.

Anonymous said...

migam mosalaman ghestahaye ke bayad bedi az 40$ bishtare na? ahan inhame az ma dolar gerefti:DDDDDDDD

Anonymous said...

بالاخره تونستم اینجا رو باز کنم!!! ... چقدر خوش شانسم نه؟ ... خیلی چیزا خیلی خوب یادت مونده!!!! حتی تعداد روزها
....
جالب بود
....
منم پسرخاله رو خیلی دوست دالم

Anonymous said...

ohhh bad az 11nafar taze taze omadam comment bedam:D khodet ke shahedi baz nemishodddd vagarna man aval az hame pishe khodet eteraf kardammm..
inja ham dar ma'lae ammm dar hozore hameie aghauin va khanoum ha elam JONON mikonam va eteraf mikonam ke DIVANAM ;;)

Anonymous said...

از تلخ هاش متاسفم و از شیرین هاش خوشحالم.